Ongeveer een kwart van de jongeren groeit op in een gezin waarin iemand chronisch ziek is, gehandicapt is of psychische problemen heeft. Deze jongeren zetten vaak hun eigen zorgen en klachten opzij. Wij zijn er voor deze jongeren en hun familie, maar ook voor werkgevers en professionals die jonge mantelzorgers ondersteunen.
Hoe kunnen wij jou helpen?
Het Mantelzorg- en Vrijwilligersplein maakt zich op allerlei manieren sterk voor jonge mantelzorgers:
Zowel professionals als familieleden van jonge mantelzorgers kunnen bij ons terecht voor advies en ondersteuning;
Wij geven voorlichting, verzorgen gastlessen en lezingen en zorgen voor publiciteit rond dit thema. Het doel: meer herkenning en erkenning van jonge mantelzorgers;
Wil je jonge mantelzorgers in beeld brengen binnen jouw organisatie? Wij voorzien je graag van informatiemateriaal;
Wij hebben een overzicht van alle ondersteuningsgroepen;
Wij geven advies over ondersteuning van jonge mantelzorgers, maar ook over werkvormen en meetinstrumenten in verband met belasting en risicofactoren;
Wij bundelen signalen en informeren relevante partijen.
Zorg jij ook voor jonge mantelzorgers?
Jij bent een zorgprofessional. Iedere dag zorg jij voor andere mensen in een instelling, ziekenhuis of thuiszorg. Dan heb je ook regelmatig te maken met jonge mantelzorgers (8-23 jaar). Kinderen of jongeren die bijvoorbeeld voor één van hun ouders zorgen of met een ziek broertje of zusje samenleven. In deze nieuwsbrief vind je handige tips en praktische informatie over hoe je hen kunt ondersteunen.
Daarnaast heeft MantelzorgNL heeft een factsheet gemaakt waarin onder andere beschreven staat wie de jonge mantelzorgers zijn, wat de gevolgen zijn en hoe jij als professional jonge mantelzorgers kan ondersteunen. Met een apart advies voor: onderwijs, gemeente, zorg en welzijn en voor mantelzorg ondersteunende organisaties. Bekijk de factsheet hier.
Wij gebruiken cookies om onze site en onze service te optimaliseren.
Functioneel
Always active
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.